Zaznacz stronę

Infografiki zawładnęły internetem. Nic dziwnego – są łatwe w odbiorze i przekazują skomplikowane niekiedy treści w atrakcyjny sposób.

Czytanie jest znacznie trudniejsze niż oglądanie obrazków. Przeciętny człowiek zapamiętuje jedynie 20% treści, którą właśnie przeczytał. 65% lepiej przyswaja wiedzę przy pomocy treści obrazkowych, a ok. 90% treści przekazywanych do mózgu to treści wizualne. Sam mózg zresztą jest w stanie przetworzyć obrazy nawet 65 000 szybciej niż czytany tekst!

Do tego dochodzą zmiany w zachowaniu internautów. Jeżeli jeszcze na początku tego stulecia przeciętny internauta zatrzymywał się na stronie z artykułem na ok. 12 minut, to już w 2012 czas ten skrócił się do 5 minut.  Wszystko przez nadmiar danych, którymi jesteśmy wręcz bombardowani każdego dnia. Przeciętnie otrzymujemy pięć razy więcej danych w ciągu tygodnia niż działo się to w 1986 r. Każdego dnia naszej świadomości próbują przedostać się informacje będące ekwiwalentem danych 174 papierowych dzienników.

Infografiki warto tworzyć i publikować co najmniej z kilku poniższych powodów.

  1. Są atrakcyjne dla odbiorców. Ludzie lubią zwięzłe informacje – fakty, liczby, twarde dane. To wszystko łatwo znajduje się na infografikach.
  2. Są łatwe do skanowania przez wzrok czytelnika.
  3. Łatwo się rozprzestrzeniają w sieci – internauci znacznie częściej niż inne treści przesyłają znajomym infografiki, które ich samych zainteresowały.
  4. Przyczyniają się do zwiększenia zasięgu i rozpoznawalności Twojej marki.
  5. Pokazują Twoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie.

Jak używać infografik?

Gdy już przygotowałeś ciekawy materiał, warto opublikować go i wykorzystywać w wielu kanałach, np.:

– w social mediach
– w prezentacjach dla klientów, partnerów, mediów
– w zestawieniach i raportach okresowych
– na blogu i firmowej stronie WWW
– w newsletterze.

Zobacz przykłady udanych infografik:
http://www.sage.com.pl/strefa-dla-biznesu/ustawodawstwo/split-payment-uzdrowi-system-podatkowy