Zaznacz stronę

Smart BI

Dla każdej firmy podstawowym źródłem informacji są dane, które napływają z wielu źródeł i są gromadzone w różnych zasobach.

Systemy sprzedażowe, moduły księgowe, magazyn – nieustannie zasilane są kolejnymi operacjami, których analiza staje się coraz większym wyzwaniem. W dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy firmy wręcz toną w danych; ale czy wszyscy potrafimy wydobyć z nich cenne informacje?

Kluczem jest odpowiednia interpretacja i analiza danych, aby znaleźć w nich to, co w dzisiejszym biznesie najcenniejsze – wartościowe informacje. A na ich podstawie podjąć trafne decyzje.

Dogłębna i rzetelna analiza źródeł oraz jakości danych pozwala nie tylko na optymalizację procesów poprzez wyeliminowanie zbędnych, powtarzalnych operacji, ale również na zwiększenie pewności przy podejmowaniu decyzji biznesowych opartych o rzetelne raporty. 

Dogłębna i rzetelna analiza źródeł oraz jakości danych pozwala nie tylko na optymalizację procesów poprzez wyeliminowanie zbędnych, powtarzalnych operacji, ale również na zwiększenie pewności przy podejmowaniu decyzji biznesowych opartych o rzetelne raporty. 

Nie zawsze taka analiza jest skuteczna, jeżeli próbujesz odnaleźć informacje w zalewie danych, stosując tradycyjne metody: przeglądanie dokumentów, ręczne wyłuskiwanie informacji czy łączenie danych z różnych obszarów firmy. Musisz wiedzieć, że będzie to trwało długo i kosztowało Cię wiele pracy. 

Musisz:

  • wiedzieć, gdzie szukać informacji; w jaki sposób do nich dotrzeć
  • mieć umiejętności odpowiedniego przygotowania danych
  • zainwestować odpowiednio duży nakład pracy i czasu, niezbędnych do otrzymania oczekiwanego efektu
  • użyć wielu aplikacji i narzędzi.

Jeżeli te wszystkie czynności musisz powtarzać cyklicznie, docieranie do niezbędnych informacji będzie procesem niezwykle żmudnym, długotrwałym i w efekcie nieopłacalnym.

Znacznie łatwiej, szybciej i skuteczniej można ten cel osiągnąć, stosując wygodne w użyciu narzędzie: Smart BI.

Smart BI to rozszerzone możliwości analizy i obróbki danych ewidencjonowanych  w programie Symfonia Handel oraz Finanse i Księgowość, oraz dowolnych źródeł zewnętrznych dostępne w formie arkuszy kalkulacyjnych wbudowanych w systemie Symfonia. 

Smart BI to:

  • Elastyczne i łatwe w użyciu narzędzie do analizy danych w programach Symfonia Handel oraz Symfonia Finanse i Księgowość
  • Rzetelne źródło dostępu do bieżących danych na temat firmy
  • Platforma do tworzenia własnych analiz „ad – hoc”
  • Zestaw gotowych raportów gotowych do wykorzystania lub mogących stanowić wzór do tworzenia własnych raportów
  • Możliwość wprowadzania i przetwarzania danych z wielu zewnętrznych źródeł
  • Narzędzie do współpracy między pracownikami – stworzone przez Ciebie raporty będą mogły być wykorzystane przez innych użytkowników.

Jeżeli pracujesz w dziale sprzedaży, w Smart BI będziesz mógł:

  • Uzyskać bieżące informacje z systemu sprzedaży
  • Kontrolować – stany magazynowe, zapasy, statusy zamówień w takim układzie, jaki jest najwygodniejszy dla Ciebie
  • Monitorować wyniki sprzedaży w podziale na m.in. działy, zespoły, towary, kontrahentów
  • Analizować historię rozliczeń z kontrahentami
  • Kontrolować nierozliczone faktury
  • Dostosowywać informacje w raportach do swoich potrzeb
  • Dokonywać analiz „ad hoc”, czyli z danych z danego momentu.

Jeżeli jesteś analitykiem finansowym, specjalistą księgowym w firmie bądź biurze rachunkowym, za pomocą Smart BI będziesz w stanie:

  • Monitorować koszty i przychody według dowolnych kryteriów
  • Kontrolować projekty i ich budżety
  • Analizować sytuację finansową firmy
  • Weryfikować poprawność zapisów księgowych
  • Kontrolować błędy np. niekompletność ewidencji
  • Dokonywać kontroli należności i zobowiązań
  • Przygotowywać i modyfikować raporty „ad hoc” według bieżących potrzeb
  • Wykonywać spersonalizowane raporty dla potrzeb wewnątrz firmy, jak i poza nią
  • Na bieżąco nadzorować kluczowe wskaźniki i KPI.

Przekonaj się jak w łatwy sposób przygotowywać czytelne raporty, prezentujące w atrakcyjny sposób kluczowe wskaźniki biznesowe.

Dzięki wygodnemu interfejsowi twórz czytelne raporty graficzne.

Zyskujesz możliwość łatwiejszego sposobu analizowanych danych bezpośrednio w programie.

Pracuj wygodnie, podobnie jak w znanym Ci środowisku arkuszy MS Excel: twórz układy raportów, buduj tabele przestawne, twórz własne formuły obliczeniowe, edytuj dane, dodawaj własne zakładki karty. Utworzone raporty (wraz z odpowiednim formatowaniem danych), zostają zapisane w programie, abyś miał do nich wygodny dostęp. Możesz je wyeksportować do Excela i następnie tam kontynuować pracę.

Możesz też zaimportować dane z Excela do programu wraz ze wszystkimi formułami.

W każdej chwili możesz też skorzystać ze wsparcia Konsultantów Wdrożeniowych Symfonii, którzy dostosują odpowiednie raporty do Twoich potrzeb lub napiszą dokładnie taki raport, jakiego oczekujesz.

Dzięki połączeniu z zewnętrznymi źródłami danych jesteś w stanie tworzyć raporty na podstawie danych z bazy SQL oraz plików CSV i Excel.